? ??????????????Written In The Wind? ????? ?? ???Rating: 5.0 (1 Rating)??12 Grabs Today. 267 Total Grabs.
??????Preview?? | ??Get the Code?? ?? ???????????????????????????????Green Flowers? ????? ?? ???Rating: 4.3 (63 Ratings)??12 Grabs Today. 7442 Total Grabs. ??????Preview?? | ??Get th BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS ?

SeLaMaT DaTaNg

Tuesday, November 26, 2013

Suntikan Roghem

N3 ni dh hampir sebulan tp bru skrg ummi ada masa nk update.14/11/13 kandungan ummi genap 28 minggu bermakna masa yg sesuai untuk cucuk Roghem.
So abahnya yg bawa kami ke hosp.and anak2 ummi semuanya ikut hari tu.Asyraf x ke Tadika hari tu tp Ain pegi sek.tgh ari tu blk dr hosp.
Bertolak kol 8pg then sampai kol 8.30pg abahnya terus masuk kerja.
Abahnya dh bg duit untuk tambang teksi klu siap awal tp klu siapnya lewat blk dgn abahnya jer la.
So betul la siap awl,kol 9pg.dh siap ummi ngan anak2 ke taman dlu la saje untuk ank2 main jap.dlm kol 9.30 blk la dgn teksi.dlm teksi tu sempat lg posing.


Monday, November 11, 2013

27 week

Smlm temujanji klinik kesihatan,jap jer selalu lma menunggu.
Lps jmpa misi terus pegi suntik untuk elak kacing gigi kat bahu.
Lps 10 mnt rse lengoh jer tgn ni.
Pas tu bila dh petang skit dh ok.smlm cek bsp sekali 5.2,5.0,6.2,4.4.
Ari ni plk jumpa dr pakar kat Hospital Kulim.Dr.suruh datang 2 ari lg hari khamis untuk suntik roghem.
Ari ni x blh nk suntik takut ubt tu x leh nk cover sampai 12 mggu akn dtg dan ini akan membahayakan kandungan yg akn datang.
Jd 28 week ke ats bru blh suntik.jd kena lah dtg 2 ari lg bru ckp kandungan 28 week.
Dtg untuk sntik jer x yah ssh2 nk pegi kencing,cek tu cek ni just suntik jer kta Dr.coz ari ni dh buat semua tu.
So ari ni scan jer la.

Jantina x nmpk biasanya perempuan la klu ssh nk nmpk.msa scan .
Arissa la paling bising sembang dgn Dr tnya pasal baby dlm perut ummi.
Dr dan misi kt stu pn kaki melayan bdk2 seronok la dia ada org sembang ngan dia.Hari pegi bwa ain ngan arissa jer coz asyraf sek.
Tp terpaksa dia tggu kt tadika coz leawt 1 jam ambk dia dr sek.
Teacher dia kta ok x der mslh.
Blk kakak terus tdo penat.sek ptg pn x pegi la penattttt ank umi.
Slalu dia la yg ssh nk tdo.

update:untuk kandungan akn dtg klu misi buat temujanji Dr.pakar untuk suntik roghem biarlah kandungan tu 28 minggu keatas,so x payahlah nk dtg hosp.2 3 x.















Monday, October 28, 2013

Kencing Kotor

2 mggu lps cek perut.mse test kencing tu misi kt air kencing kotor so kena byk minum air la.jd camtu sbb kurang minum air.jd kena jmpa Dr.dlu pastu ada dia bg ubt antibiotik and 1 lg ubt ape ntah...dia suruh dtg pg esknya hantar sample kencing.so mlm tu aku dok ulang alik ke toilet coz byk minum air.ubtnya aku x mkn sbji pn.kelmarin p cek perut lg misi kta air kencing ok.so lps ni klu air kencing kotor lg x yah nk risau atau ssh nk mkn ubt yg dia bg minum jer air masak byk2.ari ni kandungan dh masuk 25mggu 2 ari.lg 3 mggu cucuk rogem.

Wednesday, October 9, 2013

Ambil Darah

Hari ni aku pegi jgk ambil darah untuk DNA tu.Hubby x boleh nak hantar arini so aku pegi sendiri la,lgpn sekejap jer.pegi kol 8.20am pastu kol 8.35am dh siap..Lps ni x thu la darah ape lg yg diorang nk ambk.selgi x bersalin mcm2 drh diorang nk.

Monday, October 7, 2013

KACANG KUDA




First time rebus kacang kuda,x thu la plk kena rendam dlu 1 mlm bru rebus.ni aku ambk jer kacang tu terus cuci bersih2 pastu terus rebus.3jam bru masak.ank2 dh x sabar nk mkn asyik tnya jer bila nk masak kacng ni,dh masak terus ngup ngup.klu rendam dlu sejam dah masak.tp x per first time la ktakn...

Jumpa Pegawai Zat Pemakanan

temujanji arini kol 8.30pg-pgwi- and kol 8pg ambil darah untuk repet hb low tp yg darah tu termiss comunicate plk.sbnrnya darah untuk DNA nk thu penyakit la ape la.yg pemakanan tu rse x pegi pn x per.ya lah citer psl pemakanan la tuk ibu hamil ni.mslh aku ari ninya dh la aku dh tel nurse psl kt pegi lwt blh ke..BOLEH...jwbnya.so dh sampai kol 9.30 kt pegi kat  pegawai pemakanan tu dlu bru ambk drh.tggu dr kol 10pg sampai 11.15 bru  dipggil masuk.yg ni secara berkumpulan.x la leh dgr mna citernya coz perut aku meragam plk memulas2 x selesa x la plk rse nk 'membuang'.dlm stgh jam dh keluar bilik pegawai tu terus ke blk nk ambk darah yg konon2nya untuk  repet hb low.nurse dalam tu jd pelik plk apesal kena ambk tuk hb plk sedangkn minggu lps dh ambk.dia pelik aku ni lg pelik.tnya punya tnya sesama nurse kt stu rupa nya drh untuk DNA.tp tu pg jer skrg ni dh tghari.so nurse tu bg la date lain plk rabu ni 9/10 8pg.dh la ari ahad jer aku leh jengguk klinik ni.ari lain x blh nk dtg.arini pn hubby aku blk kejap nk antar aku ni ke klinik.jwb  x thu la leh pegi ke tdk rabu ni.
      #####aku bca blk ape yg aku taip ni aku plk jd x faham ape yg aku citer tp yg pastinya keadaan sekr mmg mmbenggangkn aku#######

Monday, September 30, 2013

Suntikan Roghem

Pada kandungan mencecah 28 minggu and 32 minggu nanti kenalah aku pergi ke hospital untuk mendapatkan suntikan roghem dr Dr.di sana.
Ini kandungan aku yg ke 4.3 ank yg lps pn sama 3x aku kena cucuk roghem untuk setiap satu ank yg aku lahirkan.
Ha....nak tahu nape aku kena ambk suntikan tu,coz aku berdarah Rh-ve so kena la ambk suntikan ni.
Sbb2 org yg berdarah Rh-ve ni perlu disuntik roghem ni aku dh lupa plk nanti la aku  update dgn Dr.
1 lgi suntikan yg perlu bg setiap ibu mengandung ni adalah suntikan masa 6 bln.
Bila baby dh aktif gerak and jantungnya pn dpt dgr,kena la disuntik lg tp ni kat bahu jer,tp yg roghem tu kat bamper la disuntiknya.
kiranya spnjang ngandung and lepas melahirkan 4x la org yg berdarah Rh-ve ni akn disuntik.
sape2 yg thu kenapa org Rh-ve ni perlu suntikan Roghem bleh la dikongsi eik.....

UPDATE:
dh tnya Dr.pesal kena suntik rogem.ktanya tuk bunuh sel hemoglobin anak yg masuk ke ibu.kalau x suntik nanti blh membahayakan si ibu.itu yg aku faham la.kalau rheses anak sama ngan ibu x ade msalh,tp drh rheses anak berlainan dgn ibu x blh bercampur.senang kta...kalau anak drh rheses +ve x blh campur dgn drh ibu yg RH -ve tu,tp drh rheses -ve ibu x ade mslh kalau bercampur ngan darah anak.Nk thu anak drh RH ape kena tggu sampai baby lahir,dh Dr.cek ape js darah anak bru lah Dr.akan suntik roghem lg sekali kat ibu tu pn kalau RH anak x sama ngan ibu.kalau sama x payah suntik dh.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

kediaman

Daisypath - Personal pictureDaisypath Vacation tickers

my anniversary 3/6/2005

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

nur ain najwa faisal

Lilypie - Personal pictureLilypie Fifth Birthday tickers

muhamad asyraf faisal

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

nur arissa fatnin faisal

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers